محتوا چند رسانه ای
محتوا چند رسانه ای ، در دنیای دیجیتال مارکتینگ کسبوکارها از روشهای مختلفی برای برقراری ارتباط با مخاطبین استفاده میکنند. منظور از روشهای برقراری ارتباط همان نوع محتوای منتشر شده در حساب کاری یا بیزینس در پلتفرمهای مختلف مجازی اعم از وبسایتها و شبکههای اجتماعی مختلف است. برای مثال برخی از سایتها اغلب به جای تولید انواع محتوای متنی از محتواهای اینفوگرافیک و تصویری استفاده میکنند، نوع محتوای تولید شده در بستر اینترنت و شبکه اجتماعی دقیقا بر اساس نیازها و علایق مخاطبین بازار هدف انتخاب میشود، مجموع انواع مختلف محتوا اعم از تصویری، متنی و ویدئویی و اینفوگرافیک محتوای چند رسانهای نام دارد. در حقیقت شما به عنوان یک کسبوکار در تولید محتوای چند رسانه ای برای موفقیت در سوشیال مدیا و بستر وبسایت باید بتوانید بهترین نوع محتوای مناسب با نیاز و علایق کاربران و مخاطبین بازار هدف خود را انتخاب و تولید کنید.
منظور از محتوا چند رسانه ای چیست ؟ زمانی که صحبت از تولید محتوای چند رسانه ای به میان میآید، عموم افراد تصور میکنند که منظور از این عبارت دقیقا برنامههای مختلف تلویزیون است. در حالی که اصطلاح رایج و متداول چند رسانهای یا همان Multi Media چیزی فراتر از تلویزیون و نرمافزارهای مختلف آموزشی است. تولید محتوای چند رسانه ای در واقع یک روش کامل و جامع برای نمایش تبلیغات در بستر پلتفرمهای مختلف مجازی است. پیشنهاد میکنیم در مورد تولید محتوای تبلیغاتی بیشتر بخوانید تا اثر بخشی آن در این زمینه را بیشتر بشناسید. اگر بخواهیم این مجموعه را در یک تعریف ساده و واضح بیان کنیم باید بگوییم که محتوای چند رسانهای به تولید انواع تولید محتوای متنی، ویدئویی و تصویری گفته میشود. انتخاب و چگونگی به کار بردن هر یک از انواع تولید محتوا در کسبوکارهای آنلاین امروزی دقیقا به میزان تخصص و مهارت صاحبان کسبوکارها بستگی دارد. این نوع محتوا دقیقا در مقابل محتوای تک بعدی قرار گرفته و میتواند چند بعد را به صورت همزمان در بر بگیرد.
بسیاری از افرادی که به تازگی در بستر اینترنت و شبکههای اجتماعی شروع به فعالیت بیزینس کردهاند فکر میکنند که بیزینسهای موفق و مطرح آنلاین کارهای اقدامات بسیار عجیب و غریبی را در مسیر موفقیت خود انجام دادهاند، در حالی که تنها رمز و راز موفقیت کسبوکارهای مطرح برقراری ارتباط عمیق و سازنده با مخاطبین بازار هدف است. زمانی شما به عنوان یک کسبوکار با مخاطبین خود میتوانید ارتباط موثری برقرار کنید که بتوانید تولید محتوای چند رسانه ای اعم از محتوای متنی، تصویری و ویدئویی را به بهترین شکل ممکن و مناسب با نیازها و علایق مخاطبین خود انجام دهید. به عبارتی تنها رمز و راز موفقیت کسبوکارهای مطرح و معتبر تولید محتوای چند رسانه ای حرفهای و ارزشمند است. بسیاری از افراد فکر میکنند که محتوای چند رسانهای یک ابزار خاص بوده و از آن برای جذب مخاطب استفاده میشود، در حالی که محتوای چند رسانه ای یک مفهوم بوده و مجموعهای از انواع مختلف محتوای تصویری، متنی و ویدئویی است که با توجه به نوع کسبوکار و مخاطبین بازار هدف هر یک از این انواع به صورت تکی یا با یکدیگر مورد استفاده قرار میگیرند. در واقع بازاریابی محتوایی که به صورت صحیح انجام شود باید از انواع روش های تولید محتوا بهره گیرد. مهمترین هدف از تولید محتوای چند رسانه ای و به کارگیری آن افزایش درک مخاطب از یک مطلب است. برای مثال زمانی که مخاطب نتواند با خواندن محتوای متنی به عمق مطلب پی ببرد، در کنار آن نیز یک محتوای ویدئویی قرار داده میشود تا مخاطب با مراجعه به این محتوا بتواند اطلاعات مفهومی خود را در مورد مطلب تکمیل کند. در حقیقت استفاده از یک نوع محتوای متنی یا تصویری یا ویدئویی در معرفی خدمات یا محصولات یک شرکت و کسبوکار به تنهایی کافی نبوده و بایستی چند مورد از این نوع محتواها در کنار یکدیگر به عنوان مکمل استفاده شوند، به خصوص اگر فرایند بازاریابی در یک حوزه کاری بسیار داغ و پررقابت باشد.
بازاریابی محتوا
محتوا سایت به روش های نوین آماده شده و برای تبلیغات گسترده به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود.
جستجو پولی
جستجو پولی در واقع همان گوگل ادوردز Adsense می باشد که بر اساس کلیک نیاز به پرداخت هزینه است.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی امروزه امری موثر در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات است ، تبلیغات وسیع و موثر در سطح جهانی.
لینک سازی
لینک سازی در مبحث دیجیتال مارتینگ از مهم ترین امور بوده که در صدر Task list کسب و کارهاست ، لینک سازی درست = موفقیت بی چون و چرا.
افیلیت مارکتینگ
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از روشهای جذاب برای بازاریابی است که در سراسر دنیا مرسوم است.
پشتیبانی ۷/۲۴
کارشناسان ما در کلیه ایام سال حتی ایام تعطیل بصورت شبانه روز آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما می باشند.
بخشی از محتوای چند رسانهای همان محتوای آموزش الکترونیکی است که امروزه اهمیت بسیار زیادی دارد. این نوع محتواها نیز مجموعهای از تصاویر، متون و فایلهای صوتی یا همان پادکستها هستند که با استفاده از ابزارهای مخصوص تولید و منتشر میشوند. در تولید محتوای متنی نیز از نرمافزارهایی چون ورد (Word) و در تولید محتواهای تصویری نیز از ابزارهایی مانند فتوشاپ، Corel، Snaglt استفاده میشود. در تولید محتوای اینفوگرافیک و ویدئویی نیز از ابزارهایی مانند فلش، کامتازیا، Adobe Captivate استفاده میشود. همچنین ما قبلا در مقاله ای ابزار ها و نرم افزار های تولید محتوا را اینستاگرام به را معرفی کردیم. چگونگی استفاده از این ابزارها در نتیجه نهایی تولید محتوای چند رسانه ای بیشترین تاثیر را دارد، به همین جهت قبل از شرع به استفاده از این ابزارها باید به آنها تسلط کامل را داشته باشید. تولید محتوای چند رسانه ای در دنیای دیجیتال مارکتینگ بیشترین تاثیر را دارد، به عبارتی بدون وجود محتوای مالتی مدیا عملا هیچ گونه تعاملی بین کسبوکارها و مخاطبین بازار هدف صورت نمیگیرد. هدف اصلی محتوای چند رسانهای برطرف کردن مشکلاتی چون عدم توانایی درک کامل پیام از طرف خواننده با در نظر گرفتن تمامی ابعاد سازنده محتوایی است.
سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ
یکی از مزایای فضای آنلاین این است که شما برای هر تبلیغات خود میتوانید از طریق ابزارهای تحلیل دیتا، میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی را بررسی کنید. روزانه میلیونها نفر از سایتهای مختلف بازدید میکنند که میتوان افراد بازدیدکننده را بر حسب سن، موقعیت مکانی و جنسیت دستهبندی کرد و تبلیغاتی هدفمند و متناسب با مخاطب، به نمایش گذاشت. از مهمترین وجه تمایز تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات محیطی و آفلاین، صرفهجویی در بودجه است.
اغلب بنگاه های اقتصادی زمان و هزینه کلانی را برای تولید تبلیغات کاغذی صرف می کنند در صورتی که امروزه مخاطبان به تبلیغات هدفمند در فضای اینترنتی علاقه مند هستند. بدین خاطر تبلیغات کاغذی شانسی برای نمایان شدن نخواهند داشت. وب سایت ها یکی از ابزار های مهم و کارآمد می باشد که میتواند ویترین کسب و کار شما را به بهترین نحو نشان دهد. لازم به ذکر است وب سایت شما می بایست کلیه استاندارهای جهانی را دارا باشد پس نتیجه میگیریم یکی از ابزارهای قدرتمند در اجرای دیجیتال مارکتینگ وب سایت استاندارد و حرفه ای می باشد.
- نحوهی انتشار و توزیع محتوا
- در بازاریابی آفلاین محتوا به صورت فردی، از طریق تلویزیون،رادیو، ارتباط متقابل و … منتشر می شود. در صورتی که در بازاریابی آنلاین محتوا می تواند در شبکه های اجتماعی و از طریق سایر مردم منتشر گردد.
- هزینه انتشار محتوا در بازاریابی آفلاین بسیار بالاتر از بازاریابی آنلاین می باشد.
- در بازاریابی آفلاین شناسایی مخاطبین هدف کار سختی می باشد در صورتی که در بازاریابی آنلاین بر اساس آنالیز رفتار کاربر میتوان مخاطبین هدف خود را پیدا کنید.
- اشتراک گذاری محتوا در بازاریابی آنلاین آسان تر از بازاریابی آفلاین می باشد.
در ابتدا شما نیاز به یک شرکت معتبر و حرفه ای دیجیتال مارکتینگ دارید که با متخصصان آنها مشاوره کنید تا بتوانید قدم های اولیه کسب و کارتان را محکم و درست بردارید. برای مشاوره رایگان در زمینه خدمات کسب و کارها با شماره ۰۲۱۹۱۰۳۰۷۸۷ تماس بگیرید.
دیجیتال مارکتینگ
خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی سایت گوگل ، منحصر بفرد و VIP
خدمات طراحی سایت گوگل به وسعت جهانی ! برای هر کسب و کاری ، هر ایده ای و هر استارت اپی ما آماده خدمت رسانی هستیم. با ما خلاقیت بی حد و مرز را تجربه کنید ، امکانات نامحدود و پشتیبانی ۷/۲۴ هدیه تیم طراحی سایت گوگل به شماست. ما نیاز شما را می دانیم و آن را بر طرف می کنیم ، دیگر نیازی به همکاری به شرکت های متعدد ندارید چرا که خدمات طراحی سایت گوگل به وسعت جهانی تمام نیازهای شما را در بر می گیرد.