تبلیغات تلویزیونی
تبلیغات تلویزیونی ، به زبان ساده، بهمعنای تبلیغ کسبوکار یا محصول و خدمت آن در تلویزیون است. هدف از تبلیغات در تلویزیون هم آگاهسازی، معرفی محصول یا فروش بیشتر است. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید از عمر اولین تبلیغ تلویزیونی در جهان ۸۲ سال میگذرد! اولین آگهی تبلیغاتی در تلویزیون متعلق به شرکت Bulova Watch است که در یک کانال محلی در نیویورک پخش شد و نزدیک به ۴هزار نفر آن را دیدند. البته تبلیغات در تلویزیون اشکال مختلفی دارد و محدود به ویدئوها و تیزرهای بازرگانی نیست که در بخش بعدی با مدلهای مختلف آشنا میشوید. افراد زیادی روزانه به سایت میآیند و بدون اینکه کار خاصی انجام دهند، میروند. فقط چون ارتباط رودرو نیست، شما جملهٔ معروف «یه دوری بزنیم، برمیگردیم!» را نمیشنوید. نگران نباشید! تبلیغات ریتارگتینگ یکتانت به شما اجازه میدهد محصول یا خدمت خود را به همین افراد نشان دهید تا آنها را دوباره برگردانید. تبلیغات در تلویزیون، بسته به هدف و بودجهٔ تبلیغ، به ۶ شکل اجرا میشود: این آگهیهای نسبتاً کوتاه (۱۰ تا ۶۰ ثانیه) رایجترین نوع تبلیغات تلویزیونی هستند که بهعنوان آنتراکت بین برنامهها پخش میشوند. مثلاً در حال تماشای سریال پایتخت هستید که پخش سریال متوقف و تبلیغ روغن اویلا، تنماهی مکنزی و… نمایش داده میشود. اینها همان پیامهای بازرگانی هستند.
البته پیام بازرگانی ممکن است در بین پخش ۲ برنامهٔ پشتسرهم نمایش داده شود. مثلاً سریال پایتخت که تمام شد، قبل از پخش اخبار، چند آگهی به شما نشان داده میشود. در این روش، شما از تولید یک برنامهٔ تلویزیونی حمایت مالی میکنید و بخشی از هزینههای تولید آن را متقبل میشوید. در عوض، برند یا محصولات و خدمات شما بهمدت طولانیتری از پیامهای بازرگانی، در خلال برنامه بهعنوان اسپانسر معرفی و پروموت میشود؛ مثل تبلیغ اول مارکت یا کاله در برنامهٔ دورهمی. اگر هدف از تبلیغات در تلویزیون، فروش باشد، بهتر است اسپانسر برنامههای مرتبط با حوزهٔ فعالیت خود باشید. مثلاً برای فروش قابلمه، حمایت مالی از برنامههای آشپزی گزینهٔ بهتری است. البته میتوانید برای اینکه از تبلیغات در تلویزیون به این شکل نتیجهٔ بهتری بگیرید، چند پیشنهاد مخصوص بینندههای همان برنامه آماده کنید؛ مثل کارهایی که برخی اپلیکیشنها برای تبلیغات در برنامههای ورزشی کردند: انتشار گلها، لحظههای حساس و تحلیل بازیهای فوتبالی، کارت هواداری، گروههای طرفداری و… نکته: اسپانسر حق ندارد در متن برنامه دخالت کند و فقط بهعنوان حامی مالی شناخته میشود. این نوع تبلیغات، بهشکل متنهای ثابت یا متحرکی هستند که در طول یک برنامهٔ تلویزیونی، یک یا چندین بار و به مدت چند ثانیه، در پایین صفحه نمایش داده میشوند.
نمونهٔ این تبلیغات را در مسابقههای فوتبال، سریالها و برنامههای مهم و پربازدید زیاد دیدهاید. این نوع تبلیغ هم مثل همان پیامهای بازرگانی هستند، منتهی بهجای اینکه در شبکههای ملی نمایش داده شوند و عموم مردم جامعه را هدف قرار دهد، در شبکههای استانی برای جذب مردم همان استان پخش میشوند. این شکل از تبلیغات تلویزیونی، برای کسبوکارهای محلی مثل رستوران، قالیشویی، فروشگاههای لوازمخانگی شهرهای آن استان مناسب است.جایگذاری محصول یکی از تکنیکهای رایج بازاریابی پنهان است. در این روش، محصول شما معمولاً بدون اشارهٔ مستقیم و بهشکل کاملاً نامحسوس و زیرپوستی در جریان یک فیلم، سریال یا برنامههای تلویزیونی تبلیغ میشود. برای مثال، استفادهٔ شخصیتهای یک فیلم یا سریال از ساعت یا لباس برندی خاص یا نشاندادن یک محصول از نمای نزدیک در یک صحنه، نمونهای از این نوع تبلیغات هستند. از نمونههای معروف هم میتوان به برنامهٔ آشپزی «بهونه» اشاره کرد که محصولهای مختلف غذایی یا لوازم آشپزخانه در آن تبلیغ شد.
تبلیغات کلیکی
شرکتهای تبلیغاتی وجود دارند که معرفی محصولات شما را به صورت کلیکی در اینترنت انجام میدهند.
تبلیغات بنری
یکی از رایجترین انواع تبلیغات اینترنتی که در همه جا قابل مشاهده است، تبلیغات بنری میباشد.
تبلیغات همسان
وقتی صحبت از تبلیغات همسان یا Native میشود، معمولا تبلیغات اینترنتی غیرمتداول در ذهنها تداعی میگردد.
تبلیغات موبایلی
امروزه اکثر افراد دارای تبلت و یا گوشی هوشمند هستند که در طول روز بارها آن را چک میکنند.
تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو
تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو و یا همان SEM معمولا با هدف آگاهی از نام تجاری و برند، در مدت زمان کوتاه، صورت میگیرد.
تبلیغات شبکههای اجتماعی
بخش مهمی از زندگی روزانه ما شبکههای اجتماعی میباشند؛ از این شبکهها برای آگاهی از برند و دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده میشود.
تبلیغات آنلاین
نوعی از آگهیهای بازرگانی هستند که از طریق وسایل متصل به اینترنت انجام میشوند. این تبلیغات کاملا از روشهای سنتی جدا هستند و با استفاده از تکنولوژی های روز و بررسی رفتار کاربران در اینترنت انجام می شوند.
تبلیغات آفلاین
به آن دسته از تبلیغات گفته میشود که با ابزارهای بدون اینترنت انجام میشوند. دقت کنید که این تبلیغات فقط عنصر اینترنت را ندارند و ممکن است به صورت دیجیتال باشند؛ یعنی میتوان از لوازم برقی برای نمایش یا ارسال آنها استفاده کرد.
سوالات متداول تبلیغات
هر کسب و کاری که دارای محصول یا خدمات هستند برای فروش بیشتر ، جذب مشتریان جدید و برندینگ نیاز به تبلیغات موثر دارد. زمانی شما به موفقیت و سوددهی می رسید که شناخته شده باشید در نتیجه تبلیغات امری اجتناب ناپذیر برای هر کسب و کاری است.
برآورد هزینه تبلیغات برای محصولات و خدمات کاملا متفاوت است و زمانی مشخص می شود که اطلاعات کاملی از رقبا ، بازار هدف ، گزارش آنالیز محصولات یا خدمات در اختیار شرکت طراحی سایت گوگل باشد. نکته بعدی مقدار بودجه در نظر گرفته شده مشتری به همراه مبلغ پیشنهادی شرکت طراحی و توسعه گوگل در برآورد نهایی هزینه بسیار موثر است.
در دنیای تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ روش های زیادی برای دیده شدن و افزایش فروش وجود دارد که همگی منوط به آنالیز های دقیق کارشناسان شرکت طراحی سایت گوگل از نوع کسب و کار و محصولات یا خدمات ارائه شده است. بعد از بررسی گزارش نهایی از سمت کارشناسان شرکت روش های موثر و دقیق انتخاب شده و به مشتری ارائه می شود.
در ابتدا شما نیاز به یک شرکت معتبر و حرفه ای تبلیغات دارید که با متخصصان آنها مشاوره کنید تا بتوانید قدم های اولیه کسب و کارتان را محکم و درست بردارید. برای مشاوره رایگان در زمینه خدمات کسب و کارها با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۹۷ تماس بگیرید.
تبلیغات
خدمات تبلیغات شرکت طراحی سایت گوگل ، منحصر بفرد و VIP
خدمات تبلیغات گوگل به وسعت جهانی ! برای هر کسب و کاری ، هر ایده ای و هر استارت اپی ما آماده خدمت رسانی هستیم. با ما خلاقیت بی حد و مرز را تجربه کنید ، امکانات نامحدود و پشتیبانی ۷/۲۴ هدیه تیم طراحی سایت گوگل به شماست. ما نیاز شما را می دانیم و آن را بر طرف می کنیم ، دیگر نیازی به همکاری به شرکت های متعدد ندارید چرا که خدمات طراحی سایت گوگل به وسعت جهانی تمام نیازهای شما را در بر می گیرد.