روابط عمومی آنلاین
روابط عمومی آنلاین یا روابط عمومی دیجیتال یک تاکتیک تبلیغاتی است که توسط بازاریابان دیجیتال و مدیران روابط عمومی برای افزایش حضور آنلاین برندها استفاده میشود. این استراتژی قابل اندازهگیری است که ترافیک وبسایت، آگاهی از برند، رتبه در نتایج جستجوی مرتبط، دنبال کنندگان در شبکههای اجتماعی، تعامل در رسانههای آنلاین و در نهایت فروش را افزایش میدهد. روابط عمومی دیجیتال فقط بخشی از سئو نیست. بلکه بخشی از استراتژی بازاریابی است که برندها روی آن سرمایهگذاری میکنند و خدمات بازاریابی سنتی نیز به سمت آن حرکت میکنند. بازاریابان محتوایی از روابط عمومی دیجیتال استفاده میکنند تا محتوای آنها را میلیونها نفر ببینند، بازاریابان از روابط عمومی دیجیتال استفاده میکنند تا محصولات خود را در معرض دید مخاطبان قرار دهند، بنیانگذاران از روابط عمومی دیجیتال برای معرفی کسبوکار جدید خود استفاده میکنند و سازندگان ویدیو از روابط عمومی دیجیتال برای افزایش بازدید و اعتبار خود استفاده میکنند. این تاکتیکی است که به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد و شامل بهکارگیری اصول روابط عمومی سنتی برای تبلیغ محتوا، داستانها و محصولات آنلاین است و از آن به عنوان راهی برای سبقت گرفتن از رقبا و برجسته شدن استفاده میشود. روابط عمومی آنلاین بخشی از استراتژی بازاریابی دیجیتال سازمان است که در جهت حضور بیشتر و موثرتر سازمان فضای دیجیتال، ارتباط عمیقتر در رسانههای آنلاین با مخاطبین و برقراری ارتباط با وبلاگ نویسان، اینفلوئنسرها و مطبوعات آنلاین به کار میرود.
وظایف روابط عمومی آنلاین شامل سادهسازی نحوه ارائه خدمات به مشتریان کسبوکار، بهبود کارآیی و اثربخشی کسبوکار، تسهیل دسترسی مشتریان و مخاطبان کسبوکار به اطلاعات مورد نیاز، بهبود پاسخگویی و اطلاعرسانی به مخاطبان و افزایش خلاقیت از طریق بهکارگیری روشهای ارتباطگیری و اطلاعرسانی است. برای اینکه درک درستی از روابط عمومی دیجیتال داشته باشد، لازم است که بتوانید بین روابط عمومی سنتی و دیجیتال تمایز قائل شوید. روابط عمومی سنتی بر ایجاد آگاهی از برند برای مشتریان از طریق داستانها و بیانیههای مطبوعاتی (بیشتر برای پوشش خبری چاپی، رادیویی یا تلویزیونی)، هماهنگی رویدادها و مدیریت بحران متمرکز است. یکی از فعالیتهای روابط عمومی سنتی شامل شبکهسازی و ایجاد ارتباط با روزنامهنگاران است که به منظور برجسته شدن در نشریات چاپی و اخبار انجام میشود. اما اکنون اکثر افرادی که در روابط عمومی سنتی تخصص داشتند، تمرکز خود را روی روابط عمومی آنلاین تغییر دادهاند به دلیل اینکه خوانندگان یا بینندگان بیشتری در رسانههای آنلاین نسبت به آفلاین پیدا میکنند و بهتر و بیشتر میتوانند پیام خود را به آنها منتقل کنند اگرچه برخی از اشکال سنتی روابط عمومی ممکن است هنوز مورد استفاده قرار میگیرند. تفاوت دیگر این دو رویکرد روابط عمومی، نحوه تعامل با مخاطب است. در روابط عمومی سنتی از رسانههایی مانند نشریات و تلویزیون استفاده میشود که ارتباطی یک طرفه با مخاطب را ایجاد میکرد. اما در روابط عمومی دیجیتال که از رسانهها و ابزارهای آنلاین برای ارتباط با مخاطب استفاده میشود، یک ارتباط دو طرفه بین مخاطبان و کسبوکار برقرار میشود.
تفاوت مهم دیگری که در این حوزه وجود دارد، استفاده از تکنولوژی است. در روابط عمومی سنتی، دسترسی تنها به چند رسانه محدود میشد. رسانههایی مانند نشریات، رادیو و تلویزیون و سازمانها مجبور بودند تنها در همین بسترها پیام خود را منتقل کنند، اما در روابط عمومی آنلاین، رسانههای متعددی در دسترس قرار دارد که باعث میشود از طریق کانالهای مختلف بتوان با مخاطبان ارتباط برقرار کرد. همچنین اندازهگیری شاخصها و میزان موفقیت در روابط عمومی سنتی معمولاً یا ممکن نیست و یا بیشتر از روابط عمومی دیجیتال طول میکشد، زیرا ردیابی معیارهای دقیق موفقیت آنها دشوار است. بهعنوان مثال، میزان مخاطبان یک برنامه رادیویی یا تلویزیونی تنها به صورت تخمینی محاسبه میشود و به هیچ وجه نمیتوان میزان دقیق شنوندگان یک برنامه رادیویی یا کسانی که تبلیغ شما را شنیدهاند را فهمید. اما مزیتی که رسانههای دیجیتال دارند این است که شما به صورت دقیق میتوانید اثربخشی فعالیتهای روابط عمومی خود را اندازه بگیرید و آن را تحلیل کنید. به عنوان مثال شما ابزارهایی مانند بک لینکها، ترافیک وبسایت، نرخ کلیک، نرخ نعامل در شبکههای اجتماعی و... را در اختیار دارید که میتوانید به صورت دقیق، بررسی کنید که استراتژیهای شما چگونه عمل کردهاند.
بازاریابی محتوا
محتوا سایت به روش های نوین آماده شده و برای تبلیغات گسترده به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود.
جستجو پولی
جستجو پولی در واقع همان گوگل ادوردز Adsense می باشد که بر اساس کلیک نیاز به پرداخت هزینه است.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی امروزه امری موثر در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات است ، تبلیغات وسیع و موثر در سطح جهانی.
لینک سازی
لینک سازی در مبحث دیجیتال مارتینگ از مهم ترین امور بوده که در صدر Task list کسب و کارهاست ، لینک سازی درست = موفقیت بی چون و چرا.
افیلیت مارکتینگ
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از روشهای جذاب برای بازاریابی است که در سراسر دنیا مرسوم است.
پشتیبانی ۷/۲۴
کارشناسان ما در کلیه ایام سال حتی ایام تعطیل بصورت شبانه روز آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما می باشند.
- تعامل بیشتر و موثرتر با مخاطب: شبکههای اجتماعی و رسانههای آنلاین این امکان را به کسبوکارها دادهاند تا ارتباط عمیقتری با مخاطبان خود داشته باشند. این مزیت را در کنار هزینه بسیار پایین حضور در این رسانهها و زمان کمتر برای رساندن پیامهای خود به مخاطبان هدف اضافه کند.
- برندسازی: به کمک ابزارهای دیجیتال، به سادگی و با صرف هزینه و زمان کمتر میتوانید برند خود را افراد بسیار زیادی معرفی کنید. همچنین با ارائه محتواهای ارزشمند باعث شوید تا مخاطبان شما نیز شروع به اشتراکگذاری برند شما کنند.
- بهبود رتبه در صفحه نتایج: سئو یکی از کارآمدترین ابزارها در روابط عمومی دیجیتال محسوب میشود که به کمک آن میتوانید رتبه خود را در جستجوهای مرتبط با حوزه کاری خود بهبود ببخشید و سایت خود را در معرض دید افراد زیادی قرار دهید.
- مدیریت بحران سریع: به کمک ابزارهای دیجیتال، میتوانید با سرعت بسیار بیشتری به اتفاقات اطراف خود واکنش نشان دهید، به شایعات پایان دهید و پیام خود را به مخاطبان خود برسانید.
سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ
یکی از مزایای فضای آنلاین این است که شما برای هر تبلیغات خود میتوانید از طریق ابزارهای تحلیل دیتا، میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی را بررسی کنید. روزانه میلیونها نفر از سایتهای مختلف بازدید میکنند که میتوان افراد بازدیدکننده را بر حسب سن، موقعیت مکانی و جنسیت دستهبندی کرد و تبلیغاتی هدفمند و متناسب با مخاطب، به نمایش گذاشت. از مهمترین وجه تمایز تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات محیطی و آفلاین، صرفهجویی در بودجه است.
اغلب بنگاه های اقتصادی زمان و هزینه کلانی را برای تولید تبلیغات کاغذی صرف می کنند در صورتی که امروزه مخاطبان به تبلیغات هدفمند در فضای اینترنتی علاقه مند هستند. بدین خاطر تبلیغات کاغذی شانسی برای نمایان شدن نخواهند داشت. وب سایت ها یکی از ابزار های مهم و کارآمد می باشد که میتواند ویترین کسب و کار شما را به بهترین نحو نشان دهد. لازم به ذکر است وب سایت شما می بایست کلیه استاندارهای جهانی را دارا باشد پس نتیجه میگیریم یکی از ابزارهای قدرتمند در اجرای دیجیتال مارکتینگ وب سایت استاندارد و حرفه ای می باشد.
- نحوهی انتشار و توزیع محتوا
- در بازاریابی آفلاین محتوا به صورت فردی، از طریق تلویزیون،رادیو، ارتباط متقابل و … منتشر می شود. در صورتی که در بازاریابی آنلاین محتوا می تواند در شبکه های اجتماعی و از طریق سایر مردم منتشر گردد.
- هزینه انتشار محتوا در بازاریابی آفلاین بسیار بالاتر از بازاریابی آنلاین می باشد.
- در بازاریابی آفلاین شناسایی مخاطبین هدف کار سختی می باشد در صورتی که در بازاریابی آنلاین بر اساس آنالیز رفتار کاربر میتوان مخاطبین هدف خود را پیدا کنید.
- اشتراک گذاری محتوا در بازاریابی آنلاین آسان تر از بازاریابی آفلاین می باشد.
در ابتدا شما نیاز به یک شرکت معتبر و حرفه ای دیجیتال مارکتینگ دارید که با متخصصان آنها مشاوره کنید تا بتوانید قدم های اولیه کسب و کارتان را محکم و درست بردارید. برای مشاوره رایگان در زمینه خدمات کسب و کارها با شماره ۰۲۱۹۱۰۳۰۷۸۷ تماس بگیرید.
دیجیتال مارکتینگ
خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی سایت گوگل ، منحصر بفرد و VIP
خدمات طراحی سایت گوگل به وسعت جهانی ! برای هر کسب و کاری ، هر ایده ای و هر استارت اپی ما آماده خدمت رسانی هستیم. با ما خلاقیت بی حد و مرز را تجربه کنید ، امکانات نامحدود و پشتیبانی ۷/۲۴ هدیه تیم طراحی سایت گوگل به شماست. ما نیاز شما را می دانیم و آن را بر طرف می کنیم ، دیگر نیازی به همکاری به شرکت های متعدد ندارید چرا که خدمات طراحی سایت گوگل به وسعت جهانی تمام نیازهای شما را در بر می گیرد.