تبلیغات شبکه های اجتماعی
تبلیغات شبکه های اجتماعی ( Social Advertising ) ، سوشال مدیا قبل از اینکه تبلیغات را شروع کنید، ابتدا باید هدفگذاری مناسب داشته باشید. اهداف شما تعیین میکند که با مخاطبین خود به چه روشی ارتباط برقرار کنید. اهداف کمک میکنند که عملکرد تبلیغات خود را بسنجید، بهترین شبکه اجتماعی را انتخاب کنید و معیارهای دقیق تعیین نمایید. طبق مطالعات، هر فرد به طور میانگین ۲ ساعت از زمان خود را در شبکههای اجتماعی سپری میکند؛ بنابراین یکی از اهدافی که میتوانید داشته باشید، افزایش آگاهی مخاطبین نسبت به برند است و سوشال مدیا فرصت بسیار عالی برای ایجاد چنین کمپینهای تبلیغاتی را در اختیار شما قرار میدهد. براساس تحقیقات، از هر ۵ متخصص بازاریابی، ۳ نفر از شبکههای اجتماعی برای توزیع محتوا با هدف افزایش ترافیک ورودی سایت استفاده میکنند. پس با این نوع هدفگذاری در دراز مدت، این امکان را دارید که بازدید خود را افزایش داده و بکلینکسازی کنید. جذب مشتریان بالقوهٔ جدید نیازمند اجرای صحیح پروسه فروش است. لیدها یا همان مشتریان راغب در قسمت بالایی قیف فروش قرار دارند و جذب مشتریان جدید امروزه به یکی از اهداف بین شرکتهای مختلف تبدیل شده است. دانلود محتواهای پولی، ثبتنام، مشارکت و فعالیت کاربران از جمله روشهایی هستند که میتوان با آنها لید جمعآوری کرد. یکی از رایجترین اهداف در بین کسبوکارها برای تبلیغات در یک شبکه اجتماعی، معرفی محصولات است. این محصول میتواند به تازگی وارد بازار شده یا از قبل وجود داشته باشد. نمونهٔ این نوع تبلیغ را در شرکت سامسونگ هم میتوانید مشاهده کنید که برای معرفی هر محصول از تبلیغات در سوشال مدیا کمک میگیرند.
هدف دیگر تبلیغات در سوشال مدیا متمایز شدن از رقباست. شرکتهای مختلف برای اینکه به مشتریان ثابت کنند نسبت به رقبا برتر هستند از تبلیغات به شیوهای هوشمندانه استفاده میکنند. بهعنوان مثال به جای صحبت کردن در مورد ویژگیها، در رابطه با تعهدات و تضمینهای خودتان صحبت نمایید. این نوع هدفگذاری در نهایت منجر به شناختهتر شدن برند میشود و مشتریان، برند شما را نسبت به رقبا ترجیح خواهند داد. جالب اینجاست که بدانید یکی از هدفهای اصلی برخی شرکتها، تبلیغات مداوم و پیوسته در سوشال مدیا و عرضه محصولات و خدمات جدید به همراه مشخص کردن ویژگیها و امکانات است تا در ذهن کاربر نقش ببندند و همیشه جلوی چشم او باشند. با اینکه هدف از تبلیغات در شبکههای اجتماعی بسیار زیاد است؛ اما یک مورد بین تمامی این اهداف مشترک است و آن هم چیزی نیست جز افزایش فروش و گسترش کسبوکار که در بازه زمانی خاصی باید به آن دست پیدا کرد. البته بسته به نوع محصول و زمان اوج فروش، زمانبندی مناسبی برای افزایش فروش در نظر گرفته میشود. گاهی اوقات محصولی مثل «بستنی» دارید؛ بنابراین بهتر است در فصل تابستان برای افزایش فروش هدفگذاری کنید. یکی از مهمترین اهدافی که برای تبلیغ در شبکههای اجتماعی دنبال میکنید، افزایش انگیزه و علاقه در مخاطبین برای استفاده از محصولات یا خدمات جدید است. در حال حاضر برندهایی مثل بی ام و، آئودی، آدیداس و غیره چنین هدفگذاری میکنند و احتمالا شما هم قبول دارید که در این زمینه کاملا حرفهای هستند. افزایش نرخ تعامل کاربران یکی از اهداف مهم تیمهای بازاریابی در رابطه با ساخت تبلیغ است. هر چقدر نرخ تعامل کاربران افزایش پیدا کند، درک آنها نسبت به برند، حس وفاداری و پیشنهاد دادن آن توسط مخاطبین به دیگران افزایش پیدا میکند. همان طور که مشاهده کردید، اهمیت تبلیغات در شبکههای اجتماعی از جنبههای مختلف قابل اثبات است. به همین دلیل اکثر برندها، چندین هدف برای خود در نظر میگیرند تا از تمام پتانسیل سوشال مدیا استفاده کنند.
یکی از مزایای بزرگ شبکههای اجتماعی این است که کسبوکارهای مختلف میتوانند در هر زمان و مکان به جمعیت زیادی از مخاطبان داخلی و خارجی دسترسی پیدا کنند. بهعلاوه در این نوع از تبلیغات میتوان دستهای از مخاطبان را هدف قرار داد که با کسبوکار شما مرتبط هستند و این مزیت بزرگی است که بتوانید به مخاطبان مدنظر خود به همین راحتی دست پیدا کنید. شرکتهای مختلف میتوانند با تبلیغ در شبکههای اجتماعی به راحتی اطلاعات محصولات یا خدمات خود را منتشر کنند، در رابطه با مزایا و ویژگیهای کلیدی صحبت کرده و روی آنها مانور دهند. از طرفی معرفی محصولات و خدمات به شکل پست در شبکههای اجتماعی، برای همیشه باقی میماند و مخاطبان جدید در هر زمان میتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. در حالی که تبلیغات آفلاین مدت زمان محدودی دارند و دائمی نیستند. تبلیغات آفلاین مثل ویدیوها یا محتواهایی که در تلویزیون، رادیو یا بر روی بیلبوردها منتشر میشوند، با مخاطبان تعامل ایجاد میکنند؛ ولی نمیتوان اطلاعات تماس یا آدرس ایمیل آنها را دریافت کرد. در حالی که دریافت این اطلاعات با تبلیغات آنلاین امکانپذیر است. بهعنوان مثال تبلیغاتی که با هدف ترغیب مشتریان نسبت به تکمیل فرم ثبتنام انجام میگیرند یا مشتریان را برای برقراری تماس و صحبت با کارشناسان تشویق میکنند. هنگامی که شرکتها در سوشال مدیا تبلیغ میکنند میتوانند فرایندهای انجام گرفته را آنالیز کرده، میزان موفقیت خود را در رسیدن به اهداف تعیین شده بررسی کنند و در تصمیمگیریهای بعدی از آنها برای گرفتن نتایج بهتر بهره بگیرند. این در حالیست که امکان آنالیز روشهای پروموشن آفلاین وجود ندارد. پروموشنهایی که در رادیو، تلویزیون، بیلبورد، کاتالوگها، متروها و غیره انجام میگیرند برای تمامی افراد نمایش داده میشوند؛ اما در شبکههای اجتماعی، شرکتها میتوانند براساس دادههای موجود و تکنیکهای مختلف، فقط بخشی از مخاطبان را که به آنها نیاز دارند، هدف قرار دهند. مقرون به صرفهتر بودن تبلیغ به شکل آنلاین بسیار بدیهی است؛ اما این مورد به معنای ارزان بودن نیست. به طور کلی شرکتهای مختلف برای کاهش هزینهها و مزایای گستردهای که توضیح دادیم، تبلیغات در شبکههای اجتماعی را انتخاب میکنند. دلیل آن این است که نسبت به تبلیغات آفلاین میتوانید با اثرگذاری بر روی مخاطبان بهصورت هدفمند، بازگشت سرمایهٔ خوبی برای شما ایجاد کنند. یکی از بزرگترین مزیتهای تبلیغ در سوشال مدیا این است که میتوانید نرخ تعامل مخاطبین را در لحظه رصد کنید. در صورتی که سیگنالهای خوبی دریافت کردید و روند صعودی بود، متوجه میشوید که روند کار را درست اجرا کردهاید و استراتژی مناسبی دارید. در غیر این صورت باید در آن تغییرات اعمال کنید.
تبلیغات کلیکی
شرکتهای تبلیغاتی وجود دارند که معرفی محصولات شما را به صورت کلیکی در اینترنت انجام میدهند.
تبلیغات بنری
یکی از رایجترین انواع تبلیغات اینترنتی که در همه جا قابل مشاهده است، تبلیغات بنری میباشد.
تبلیغات همسان
وقتی صحبت از تبلیغات همسان یا Native میشود، معمولا تبلیغات اینترنتی غیرمتداول در ذهنها تداعی میگردد.
تبلیغات موبایلی
امروزه اکثر افراد دارای تبلت و یا گوشی هوشمند هستند که در طول روز بارها آن را چک میکنند.
تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو
تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو و یا همان SEM معمولا با هدف آگاهی از نام تجاری و برند، در مدت زمان کوتاه، صورت میگیرد.
تبلیغات شبکههای اجتماعی
بخش مهمی از زندگی روزانه ما شبکههای اجتماعی میباشند؛ از این شبکهها برای آگاهی از برند و دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده میشود.
تبلیغات آنلاین
نوعی از آگهیهای بازرگانی هستند که از طریق وسایل متصل به اینترنت انجام میشوند. این تبلیغات کاملا از روشهای سنتی جدا هستند و با استفاده از تکنولوژی های روز و بررسی رفتار کاربران در اینترنت انجام می شوند.
تبلیغات آفلاین
به آن دسته از تبلیغات گفته میشود که با ابزارهای بدون اینترنت انجام میشوند. دقت کنید که این تبلیغات فقط عنصر اینترنت را ندارند و ممکن است به صورت دیجیتال باشند؛ یعنی میتوان از لوازم برقی برای نمایش یا ارسال آنها استفاده کرد.
سوالات متداول تبلیغات
هر کسب و کاری که دارای محصول یا خدمات هستند برای فروش بیشتر ، جذب مشتریان جدید و برندینگ نیاز به تبلیغات موثر دارد. زمانی شما به موفقیت و سوددهی می رسید که شناخته شده باشید در نتیجه تبلیغات امری اجتناب ناپذیر برای هر کسب و کاری است.
برآورد هزینه تبلیغات برای محصولات و خدمات کاملا متفاوت است و زمانی مشخص می شود که اطلاعات کاملی از رقبا ، بازار هدف ، گزارش آنالیز محصولات یا خدمات در اختیار شرکت طراحی سایت گوگل باشد. نکته بعدی مقدار بودجه در نظر گرفته شده مشتری به همراه مبلغ پیشنهادی شرکت طراحی و توسعه گوگل در برآورد نهایی هزینه بسیار موثر است.
در دنیای تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ روش های زیادی برای دیده شدن و افزایش فروش وجود دارد که همگی منوط به آنالیز های دقیق کارشناسان شرکت طراحی سایت گوگل از نوع کسب و کار و محصولات یا خدمات ارائه شده است. بعد از بررسی گزارش نهایی از سمت کارشناسان شرکت روش های موثر و دقیق انتخاب شده و به مشتری ارائه می شود.
در ابتدا شما نیاز به یک شرکت معتبر و حرفه ای تبلیغات دارید که با متخصصان آنها مشاوره کنید تا بتوانید قدم های اولیه کسب و کارتان را محکم و درست بردارید. برای مشاوره رایگان در زمینه خدمات کسب و کارها با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۹۷ تماس بگیرید.
تبلیغات
خدمات تبلیغات شرکت طراحی سایت گوگل ، منحصر بفرد و VIP
خدمات تبلیغات گوگل به وسعت جهانی ! برای هر کسب و کاری ، هر ایده ای و هر استارت اپی ما آماده خدمت رسانی هستیم. با ما خلاقیت بی حد و مرز را تجربه کنید ، امکانات نامحدود و پشتیبانی ۷/۲۴ هدیه تیم طراحی سایت گوگل به شماست. ما نیاز شما را می دانیم و آن را بر طرف می کنیم ، دیگر نیازی به همکاری به شرکت های متعدد ندارید چرا که خدمات طراحی سایت گوگل به وسعت جهانی تمام نیازهای شما را در بر می گیرد.