افیلیت مارکتینگ
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از روشهای جذاب برای بازاریابی است که در سراسر دنیا مرسوم است و طی سالهای اخیر فراگیرتر شده است. این روش تاثیر خوبی در افزایش فروش مستقیم و توسعه برندسازی و برنامههای بازاریابی دارد. این مدل درآمدی، ویژگیهای جذابی دارد که اگر بتوانید به صورت درست و اصولی از آن استفاده کنید، خروجی مطلوبی خواهد داشت. این سیستم که با نامهایی همچون همکاری در فروش و بازاریابی پورسانتی نیز شناخته میشود، یکی از روشهای مرسوم است که پیشتر به صورت سنتی در فضای آفلاین انجام میشد و حالا در دنیای آنلاین نیز به شکل گستردهای پیاده میشود. در این نوع تبلیغات، یک واسطه به عنوان بستر نشر لینک مورد نظر فعالیت میکند و در ازای تحقق اهداف مشخص شده درصدی را میگیرد. با توجه به شاخصهایی که تعریف میشود اگر فروش موردنظر رخ دهد، ناشر تبلیغات هزینه خود را دریافت میکند. آمازون اولین سایتی بود که این سیستم را در سال ۱۹۹۶ راهاندازی کرد و هنوز این سیستم ادامه دارد. شاید تصور کنید آمازون خیلی پورسانت میدهد، اما این مبالغ در ازای فروشی که اتفاق میافتد بسیار ناچیز است.
شاید به نظر برسد عملکرد این سیستم خیلی پیچیده است، ولی در واقع اینگونه نیست و ساز و کار کاملا مشخصی دارد. بسیاری از فروشگاههای اینترنتی و برندهای مختلف هستند که به واسطه این شیوه قصد دارند فروش خود را افزایش دهند. از سوی دیگر سایتهایی هم وجود دارند که بهواسطه بازدیدکنندگان خود برای تامین بخشی از هزینهها، به عنوان ناشر تبلیغات فعالیت میکنند. افیلیت مارکتینگ میتواند به شکلهای مختلفی باشد که در ادامه توضیح میدهیم، اما در مورد عملکرد آن باید بگوییم سایت تبلیغ دهنده که به نام merchant نیز شناخته میشود، تبلیغات خود را به صورت بنری یا متنی به سایت منتشر کننده تبلیغات میدهد. در ادامه در ازای کلیک کاربرانِ سایت ناشر روی لینک مورد نظر یا خرید محصول مشخصشده از سایت فروشنده، هزینه یا درصدی به سایت ناشر پرداخت میشود. این روش میتواند به صورت توافق و قرارداد دو طرفه میان تبلیغ دهنده و ناشر تبلیغات انجام شود، یا سایتهای ناشر میتوانند در سیستم افیلیت مارکتینگ سایت فروشندگان ثبت نام کنند و لینکهای مشخص را در سایت خود قرار دهند.
- فروشندگان محصولات: این گروه در واقع سایتها و کسبوکارهایی هستند که میخواهند از طریق بازاریابی پورسانتی میزان فروش خود را افزایش دهند.
- ناشر تبلیغات: سایتهای منتشر کننده تبلیغات به عنوان بستر اصلی نشر افیلیت مارکتینگ شناخته میشوند که در ازای قراردادن بنرها و لینکهای موردنظر در سایت خود که منجر به کلیک کردن و فروش محصول موردنظر میشود، درصدی میگیرند.
- کاربران یا مشتریان: کاربران یا مشتریان در واقع افرادی هستند که روی لینکهای مورد نظر در سایت ناشر کلیک میکنند. گاهی کاربران با کلیک روی لینک، دنبال خرید محصول نیستند و ممکن است بخواهند از سایت ناشر امتیازی دریافت کنند.
با اینکه سیستم افیلیت مارکتینگ از نظر عملکرد فرآیندی کاملا مشخص و ساده دارد، ولی میتوان آن را به روشهای مختلفی پیادهسازی کرد.
بازاریابی محتوا
محتوا سایت به روش های نوین آماده شده و برای تبلیغات گسترده به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود.
جستجو پولی
جستجو پولی در واقع همان گوگل ادوردز Adsense می باشد که بر اساس کلیک نیاز به پرداخت هزینه است.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی امروزه امری موثر در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات است ، تبلیغات وسیع و موثر در سطح جهانی.
لینک سازی
لینک سازی در مبحث دیجیتال مارتینگ از مهم ترین امور بوده که در صدر Task list کسب و کارهاست ، لینک سازی درست = موفقیت بی چون و چرا.
افیلیت مارکتینگ
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از روشهای جذاب برای بازاریابی است که در سراسر دنیا مرسوم است.
پشتیبانی ۷/۲۴
کارشناسان ما در کلیه ایام سال حتی ایام تعطیل بصورت شبانه روز آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما می باشند.
سرنخ یا به اصطلاح مشتریان بالقوه که هنوز تبدیل به مشتریان بالفعل نشدهاند، اهمیت زیادی دارند و به آنها لید (Lead) نیز گفته میشود. بسیاری از سایتهای مختلف و برندهای کوچک و بزرگ تلاش میکنند با روشهای مختلف لیدهای ارزشمند جمعآوری کنند. در این حالت کاربران هدف باید روی لینک تعریف شده کلیک کنند و وارد صفحه فرود موردنظر شوند. سپس با انجام اقدام موردنظر مانند عضویت در سایت، عضویت در خبرنامه، ثبت نام، ثبت ایمیل یا ثبت موبایل، پورسانتی به سایت ناشر پرداخت میشود. این روش در مواردی جواب میدهد که امکان فروش سریع محصول وجود ندارد و برای اینکه کاربران تبدیل به مشتری شوند باید زمانی صرف برقراری ارتباط و تبلیغات شود. در این حالت از روش پرداخت به ازای هر لید یا Cost Per Lead استفاده میشود. این روش که در تبلیغات کلیکی نیز به آن اشاره کردیم به معنای پرداخت هزینه در ازای نمایش آگهی به هر ۱۰۰۰ کاربر منحصر به فرد است. در این روش که بیشتر مناسب برندسازی و معرفی محصولات است، در ازای نمایش آگهی به کاربران مبلغی به ناشر پرداخت میشود. پرداخت به ازای کلیک یا Cost Per Click، یکی دیگر از زیر مجموعههای تبلیغات کلیکی است و مانند CPM بیشتر برای آگاهی از برند (Awareness) کاربرد دارد، اما بهتر از CPM است؛ چراکه حداقل میدانید کاربران روی لینک موردنظر کلیک کردهاند.
سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ
یکی از مزایای فضای آنلاین این است که شما برای هر تبلیغات خود میتوانید از طریق ابزارهای تحلیل دیتا، میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی را بررسی کنید. روزانه میلیونها نفر از سایتهای مختلف بازدید میکنند که میتوان افراد بازدیدکننده را بر حسب سن، موقعیت مکانی و جنسیت دستهبندی کرد و تبلیغاتی هدفمند و متناسب با مخاطب، به نمایش گذاشت. از مهمترین وجه تمایز تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات محیطی و آفلاین، صرفهجویی در بودجه است.
اغلب بنگاه های اقتصادی زمان و هزینه کلانی را برای تولید تبلیغات کاغذی صرف می کنند در صورتی که امروزه مخاطبان به تبلیغات هدفمند در فضای اینترنتی علاقه مند هستند. بدین خاطر تبلیغات کاغذی شانسی برای نمایان شدن نخواهند داشت. وب سایت ها یکی از ابزار های مهم و کارآمد می باشد که میتواند ویترین کسب و کار شما را به بهترین نحو نشان دهد. لازم به ذکر است وب سایت شما می بایست کلیه استاندارهای جهانی را دارا باشد پس نتیجه میگیریم یکی از ابزارهای قدرتمند در اجرای دیجیتال مارکتینگ وب سایت استاندارد و حرفه ای می باشد.
- نحوهی انتشار و توزیع محتوا
- در بازاریابی آفلاین محتوا به صورت فردی، از طریق تلویزیون،رادیو، ارتباط متقابل و … منتشر می شود. در صورتی که در بازاریابی آنلاین محتوا می تواند در شبکه های اجتماعی و از طریق سایر مردم منتشر گردد.
- هزینه انتشار محتوا در بازاریابی آفلاین بسیار بالاتر از بازاریابی آنلاین می باشد.
- در بازاریابی آفلاین شناسایی مخاطبین هدف کار سختی می باشد در صورتی که در بازاریابی آنلاین بر اساس آنالیز رفتار کاربر میتوان مخاطبین هدف خود را پیدا کنید.
- اشتراک گذاری محتوا در بازاریابی آنلاین آسان تر از بازاریابی آفلاین می باشد.
در ابتدا شما نیاز به یک شرکت معتبر و حرفه ای دیجیتال مارکتینگ دارید که با متخصصان آنها مشاوره کنید تا بتوانید قدم های اولیه کسب و کارتان را محکم و درست بردارید. برای مشاوره رایگان در زمینه خدمات کسب و کارها با شماره ۰۲۱۹۱۰۳۰۷۸۷ تماس بگیرید.
دیجیتال مارکتینگ
خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی سایت گوگل ، منحصر بفرد و VIP
خدمات طراحی سایت گوگل به وسعت جهانی ! برای هر کسب و کاری ، هر ایده ای و هر استارت اپی ما آماده خدمت رسانی هستیم. با ما خلاقیت بی حد و مرز را تجربه کنید ، امکانات نامحدود و پشتیبانی ۷/۲۴ هدیه تیم طراحی سایت گوگل به شماست. ما نیاز شما را می دانیم و آن را بر طرف می کنیم ، دیگر نیازی به همکاری به شرکت های متعدد ندارید چرا که خدمات طراحی سایت گوگل به وسعت جهانی تمام نیازهای شما را در بر می گیرد.