استراتژی صفحه فرود
استراتژی صفحه فرود یا لندینگ پیج ، فرض کنید یک جشنواره فروش در سایت خود برگزار کردهاید، برای این جشنواره، تبلیغات بنری انجام داده و کاربران زیادی را به سایت خود هدایت میکنید. با توجه به نوع خاص جشنواره و محصولات آن و …، به جای آنکه بازدیدهای تبلیغات را به صفحه اصلی سایت خود هدایت کنید، صفحهای مجزا و اختصاصی برای کمپین خود ایجاد میکنید و اطلاعات مهم جشنواره و نکات تشویق مخاطب به خرید در جشنواره را در آن ذکر میکنید. این صفحه، یک صفحه فرود است که فقط مخصوص این جشنواره طراحی شده است. به عبارت سادهتر، آن صفحهای از سایت شما که بازدیدکنندگان از جاهای دیگر به آن صفحه وارد میشوند (اصطلاحاً فرود میآیند)، صفحه فرود گفته میشود. برای بهینهسازی صفحه فرود در ابتدا باید بدانید که اصلاً بهینهسازی به طور دقیق چه معنایی دارد. عبارت «بهینهسازی» در دیجیتال مارکتینگ و به طور کلی از نظر لغوی، به فرآیندی اشاره دارد که در آن تلاش میکنیم از یک نقطه حداقلی، به حالت حداکثری برسیم. مثلاً عبارت «بهینهسازی نرخ تبدیل» به معنی افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری تا حداکثر میزان ممکن است. با توجه به اینکه هدف اصلی تمام صفحات فرود، تبدیل کاربر به سرنخ فروش یا مشتری نهایی است، بهینهسازی فرود هم در بیان ساده، به بهبود هر یک از عناصر صفحه فرود برای افزایش نرخ تبدیل اشاره دارد. یعنی برای افزایش نرخ تبدیل، به جای اینکه کل صفحه طراحی مجدد شود، از دادهها، شواهد موجود و تستها استفاده میشود.
شما میتوانید قبل از طراحی صفحه فرود با جمعآوری اطلاعات از کاربران، از خواستهها و نیازهای آن مطلع شوید و بر اساس نیازهای پرسونای مخاطبان اصلی صفحه، نسخه اولیه صفحه فرود خود را طراحی کنید. بدون شک هر چقدر نوع طراحی صفحه فرود سایت و عناصر آن در راستای نیازها و دغدغههای کاربران هدف باشد، نرخ تبدیل نیز افزایش پیدا میکند. اما با این وجود ممکن است که نتوانید از همان ابتدا صفحه فرود کامل و بدون نقضی را طراحی کنید. معمولاً صفحه فرود در طی زمان به تغییرات نیاز پیدا میکند که این تغییرات را میتوانید بدون نیاز به طراحی مجدد، با مشاهده نرخ تبدیل و تجزیه و تحلیل آن اعمال نمایید. هیتمپها تنها یک گزارش بصری از دادهها نیستند، بلکه آنها میتوانند برای بهینهسازی لندینگ پیج نیز مورد استفاده قرار میگیرند. نقشههای پیمایش (Scroll)، گزارش همپوشانی (Overlay reports) و گزارش ٰٰConfetti اطلاعات مفیدی را ارائه میدهد که برای بهینهسازی صفحه فرود میتواند مورد استفاده قرار گیرد. نقشههای پیمایش، نشان میدهد که فعالیتهای پیمایشی کاربران در کجا رخ داده است. اگر روی نقشه پیمایش، رنگ سفید و آبی زیادی را مشاهده کنید، نشان از آن دارد که کاربران صفحه سایت را از آن قسمت ترک کردهاند یا اینکه از آن قسمت به سرعت عبور کردند. قسمتهایی که با رنگ قرمز، نارنجی و زرد در نقشه مشخص است، نشان میدهد که کاربران سایت در آن نقاط توقف کردهاند (وقت بیشتری گذراندند).
یک جمله معروف از جو چرنوف، کارشناس بازاریابی وجود دارد با این مضمون که «بازاریابی خوب، شرکتها را هوشمند نشان میدهد، اما بازاریابی عالی مشتریان را هوشمند نشان میدهد». حالا شما باید این جمله را در صفحه فرود اعمال کنید تا بتوانید نرخ تبدیل را افزایش دهید. زمانی که در حال برنامهریزی برای چیدن استراتژی بهینهسازی صفحه فرود هستید، به این موضوع فکر کنید که چگونه میتوانید احساسات مثبت را در کاربران ایجاد کنید. شما میخواهید آنها باهوش و هیجان زده شوند. این کار را میتوانید با فکر کردن در مورد هدف مشتریان احتمالی خود آغاز کنید و سپس هدف آنها، یعنی چیزی که در صفحه فرود شما به دنبالش هستند را به یک عنوان جذاب و تاثیرگذار تبدیل نمایید. صفحه فرود را سادهسازی کنید. صفحه فرود باید ساده باشد تا آشفتگی بصری و سردرگمی مخاطبان را به دنبال نداشته باشد. شما میخواهید مخاطبان در صفحه بر روی عنصر فراخوانی به عمل (CTA) تمرکز کنند. شلوغی بصری صفحه، حواس کاربران را پرت کرده و تمرکز آنها را از روی گزینه اصلی صفحه برمیدارد. سایت Dropbox از جمله نمونههایی است که سادهسازی صفحه فرود را به خوبی رعایت کرده است. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید، فقط عناصر اصلی در بالای صفحه قرار دارد و سه تا از این عناصر به اندازهای کوچک هستند که در نوار منو جای گرفتند.
بازاریابی محتوا
محتوا سایت به روش های نوین آماده شده و برای تبلیغات گسترده به ابزارهای دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود.
جستجو پولی
جستجو پولی در واقع همان گوگل ادوردز Adsense می باشد که بر اساس کلیک نیاز به پرداخت هزینه است.
بازاریابی شبکه های اجتماعی
بازاریابی شبکه های اجتماعی امروزه امری موثر در دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات است ، تبلیغات وسیع و موثر در سطح جهانی.
لینک سازی
لینک سازی در مبحث دیجیتال مارتینگ از مهم ترین امور بوده که در صدر Task list کسب و کارهاست ، لینک سازی درست = موفقیت بی چون و چرا.
افیلیت مارکتینگ
افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش یکی از روشهای جذاب برای بازاریابی است که در سراسر دنیا مرسوم است.
پشتیبانی ۷/۲۴
کارشناسان ما در کلیه ایام سال حتی ایام تعطیل بصورت شبانه روز آماده مشاوره و پاسخگویی به سوالات شما می باشند.
بهترین صفحات فرود، از نظر رنگ و وضوح بسیار خوب عمل کردهاند، آنها با به کار بردن رنگهای متضاد توانستهاند توجه مخاطبان را جلب کنند. برای مثال تصویر زیر را در نظر بگیرید که با به کاربردن پس زمینه مشکی، توانسته تیتر را به خوبی در دید مخاطب برجسته کند و توجه آنها را جلب نماید. همچنین بین لوگو و دیگر عناصر سایت، فضای زیادی وجود دارد. اجازه دهید در اینجا اول بگوییم که اصطلاح “above the fold” چیست و چه بخشی از سایت را در بر میگیرد. جالب است بدانید این اصطلاح، یک روش سئویی است که از تکنیکهای روزنامهنگاری سنتی گرفته شده است. اگر دقت کرده باشید در روزنامهها، داستان و خبرهای جذاب را در بخش بالایی با تیتر درشت قرار میدهند تا توجه مخاطبان را جذب کند و آنها با دیدن سرفصلها، به خواندن و خرید روزنامه تشویق شوند. اگر باز هم دقت کرده باشید میبینید که روزنامه از قسمت این سرفصلها تا خورده و در معرض دید مخاطبان قرار میگیرد. جالب است بدانید که اصطلاح above the fold در زبان فارسی به طور دقیق با جمله «قسمتی که در بخش بالای تاخورده قرار دارد» معنا میشود.
سوالات متداول دیجیتال مارکتینگ
یکی از مزایای فضای آنلاین این است که شما برای هر تبلیغات خود میتوانید از طریق ابزارهای تحلیل دیتا، میزان موفقیت کمپین تبلیغاتی را بررسی کنید. روزانه میلیونها نفر از سایتهای مختلف بازدید میکنند که میتوان افراد بازدیدکننده را بر حسب سن، موقعیت مکانی و جنسیت دستهبندی کرد و تبلیغاتی هدفمند و متناسب با مخاطب، به نمایش گذاشت. از مهمترین وجه تمایز تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات محیطی و آفلاین، صرفهجویی در بودجه است.
اغلب بنگاه های اقتصادی زمان و هزینه کلانی را برای تولید تبلیغات کاغذی صرف می کنند در صورتی که امروزه مخاطبان به تبلیغات هدفمند در فضای اینترنتی علاقه مند هستند. بدین خاطر تبلیغات کاغذی شانسی برای نمایان شدن نخواهند داشت. وب سایت ها یکی از ابزار های مهم و کارآمد می باشد که میتواند ویترین کسب و کار شما را به بهترین نحو نشان دهد. لازم به ذکر است وب سایت شما می بایست کلیه استاندارهای جهانی را دارا باشد پس نتیجه میگیریم یکی از ابزارهای قدرتمند در اجرای دیجیتال مارکتینگ وب سایت استاندارد و حرفه ای می باشد.
- نحوهی انتشار و توزیع محتوا
- در بازاریابی آفلاین محتوا به صورت فردی، از طریق تلویزیون،رادیو، ارتباط متقابل و … منتشر می شود. در صورتی که در بازاریابی آنلاین محتوا می تواند در شبکه های اجتماعی و از طریق سایر مردم منتشر گردد.
- هزینه انتشار محتوا در بازاریابی آفلاین بسیار بالاتر از بازاریابی آنلاین می باشد.
- در بازاریابی آفلاین شناسایی مخاطبین هدف کار سختی می باشد در صورتی که در بازاریابی آنلاین بر اساس آنالیز رفتار کاربر میتوان مخاطبین هدف خود را پیدا کنید.
- اشتراک گذاری محتوا در بازاریابی آنلاین آسان تر از بازاریابی آفلاین می باشد.
در ابتدا شما نیاز به یک شرکت معتبر و حرفه ای دیجیتال مارکتینگ دارید که با متخصصان آنها مشاوره کنید تا بتوانید قدم های اولیه کسب و کارتان را محکم و درست بردارید. برای مشاوره رایگان در زمینه خدمات کسب و کارها با شماره ۰۲۱۹۱۰۳۰۷۸۷ تماس بگیرید.
دیجیتال مارکتینگ
خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت طراحی سایت گوگل ، منحصر بفرد و VIP
خدمات طراحی سایت گوگل به وسعت جهانی ! برای هر کسب و کاری ، هر ایده ای و هر استارت اپی ما آماده خدمت رسانی هستیم. با ما خلاقیت بی حد و مرز را تجربه کنید ، امکانات نامحدود و پشتیبانی ۷/۲۴ هدیه تیم طراحی سایت گوگل به شماست. ما نیاز شما را می دانیم و آن را بر طرف می کنیم ، دیگر نیازی به همکاری به شرکت های متعدد ندارید چرا که خدمات طراحی سایت گوگل به وسعت جهانی تمام نیازهای شما را در بر می گیرد.