تبلیغات ریتارگتینگ
تبلیغات ریتارگتینگ ، در کمپینهای تبلیغات ریتارگتینگ، بر خلاف کمپینهای بنری عادی، تبلیغات شما تنها به کاربرانی نمایش داده میشود که حداقل یک بار وارد وبسایت شما شدهاند و احتمالاً به محصولات و خدمات شما علاقهمند بودهاند. این کاربران در فرآیند انتخاب محصول جهت خرید، به طور متوسط دو تا سه هفته به جستجو و مقایسه میپردازند؛ به خصوص زمانی که کالاها و خدمات شما میانگین قیمت بالاتری دارند، مدت زمان بیشتری طول میکشد تا افراد خرید خود را نهایی کنند. همچنین در صورتی که تبلیغات ریتارگتینگ با یک پیشنهاد لحظه آخری همراه شود که کاربر را تحریک به اقدام سریع کند، شانس خرید کاربر از وبسایت شما تا هفت برابر افزایش پیدا میکند. به همین دلیل است که ریتارگتینگ از تأثیرگذارترین و بهینهترین روشهای تبلیغات آنلاین است و در مقایسه با سایر روشهای تبلیغات، بیشترین اثربخشی را در افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) دارد. حالا که میدانید تبلیغات ریتارگتینگ چیست و چگونه کار میکند، بهتر است بدانید که از تبلیغات ریتارگتینگ برای چه اهدافی استفاده کنید. کمپینهای ریتارگتینگ معمولا با دو هدف اصلی «آگاهیبخشی» و «تبدیل» اجرا میشوند.
کمیپنهای آگاهیبخش ریتارگتینگ زمانی به کار میآیند که شما میخواهید کاربران وبسایتتان را مجدداً با سایت درگیر کنید. در این صورت میتوانید از این کمپینها برای اطلاعرسانی و تبلیغ محصولات مشابه، سرویسهای جدید و… استفاده کنید. البته این کمپینها معمولا پیشنیاز و مقدمهای برای نوع کارامدتری از کمپینهای ریتارگتینگ هستند که با هدف تبدیل اجرا میشوند. تحقیقات نشان داده است که حدود ۹۷ درصد افرادی که برای اولین بار از سایت وبسایت شما دیدن میکنند، بدون اینکه چیزی بخرند از آن خارج میشوند و برای همیشه از دست میروند، مگر این که شما به روشی بتوانید آنها را به وبسایت خود بازگردانید. تبلیغات ریتارگتینگ به بازدیدکنندگانی که بدون خرید وبسایت شما را ترک کردهاند، در مورد محصول یا خدمات شما یادآوری میکند. پس از اینکه بازدیدکنندگان از صفحات خاصی از سایت بازدید کردند، تبلیغات ریتارگتینگ به شما اجازه می دهد که تا به آن ها تبلیغات تصویری و متنی مرتبط را، زمانی که از وبسایت دیگری بازدید میکنند نشان دهید و آن را ترغیب کنید که به سایت شما بازگردند.
دسته بندی کنید: مخاطبان خود را به دستهبندیهای مختلف تقسیم کنید (برای مثال مخاطبانی که صفحات لباس زنانه را مشاهده کردهاند یا مخاطبانی که صفحات خودرو را مشاهده کردهاند و …). پس از این تقسیمبندی، میتوانید به هر دسته تبلیغات مرتبط با آن دسته را نمایش دهید یا تصمیم بگیرید که به یک دسته خاص ( مثلاً کسانی که خرید موفق داشتهاند و به صفحه تشکر از پرداخت وارد شدهاند) تبلیغ خود را نمایش ندهید.
اقدام به عمل (call to action) مناسب داشته باشید: بهترین تبلیغات ریتارگتینگ، دکمه فراخوان (CTA) مشخصی دارند و پیشنهاد خاصی را به مخاطب ارائه میکنند. یک نمونه موفق از کمپین تبلیغاتی ریتارگتینگ هدفمند را میتوانید در تبلیغات ریتارگتینگ بنری تخفیفان ببینید که با ریتارگت کردن کاربرانی که محصول را به سبد خرید خود اضافه کردهاند، اما هنوز خرید خود را نهایی نکردهاند، به آنها درصد تخفیفی هر چند بسیار اندک هدیه میشود تا تشویق به کامل کردن خرید خود شوند.
به بازههای زمانی دقت کنید: مورد مهم دیگر این است که مخاطبان محصولات مختلف را باید در بازههای زمانی متفاوت ریتارگت کرد. برای مثال بهتر است افرادی را که به دنبال بلیط هواپیما هستند از همان روز بازدید تا یک الی دو هفته بعد (بسته به نوع پرواز) ریتارگت کرد؛ اما افرادی که به دنبال محصولات لوکس و گرانقیمت هستند بهتر است پس از چند روز با همان محصول و محصولات مشابه ریتارگت شوند.
یکی دیگر از بهترین مدلهای ریتارگتینگ، ریتارگتینگ محصول نام دارد. در کمپینهای ریتارگتینگ محصول، میتوانید کاربرانی را که در وبسایت شما محصول خاصی را جستجو کردهاند ریتارگت کنید و در وبسایتهای دیگر، همان محصول را به همراه محصولات مشابه دیگر به آنها نمایش دهید. از آنجایی که در این کمپینها تبلیغات به صورت کاملاً شخصیسازی شده به مشتریان بالقوه شما نمایش داده میشوند، هزینه تمام شده به ازای هر سفارش مشتری میتواند تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کند.
تبلیغات کلیکی
شرکتهای تبلیغاتی وجود دارند که معرفی محصولات شما را به صورت کلیکی در اینترنت انجام میدهند.
تبلیغات بنری
یکی از رایجترین انواع تبلیغات اینترنتی که در همه جا قابل مشاهده است، تبلیغات بنری میباشد.
تبلیغات همسان
وقتی صحبت از تبلیغات همسان یا Native میشود، معمولا تبلیغات اینترنتی غیرمتداول در ذهنها تداعی میگردد.
تبلیغات موبایلی
امروزه اکثر افراد دارای تبلت و یا گوشی هوشمند هستند که در طول روز بارها آن را چک میکنند.
تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو
تبلیغات با استفاده از موتورهای جستجو و یا همان SEM معمولا با هدف آگاهی از نام تجاری و برند، در مدت زمان کوتاه، صورت میگیرد.
تبلیغات شبکههای اجتماعی
بخش مهمی از زندگی روزانه ما شبکههای اجتماعی میباشند؛ از این شبکهها برای آگاهی از برند و دستیابی به مشتریان بالقوه استفاده میشود.
تبلیغات آنلاین
نوعی از آگهیهای بازرگانی هستند که از طریق وسایل متصل به اینترنت انجام میشوند. این تبلیغات کاملا از روشهای سنتی جدا هستند و با استفاده از تکنولوژی های روز و بررسی رفتار کاربران در اینترنت انجام می شوند.
تبلیغات آفلاین
به آن دسته از تبلیغات گفته میشود که با ابزارهای بدون اینترنت انجام میشوند. دقت کنید که این تبلیغات فقط عنصر اینترنت را ندارند و ممکن است به صورت دیجیتال باشند؛ یعنی میتوان از لوازم برقی برای نمایش یا ارسال آنها استفاده کرد.
سوالات متداول تبلیغات
هر کسب و کاری که دارای محصول یا خدمات هستند برای فروش بیشتر ، جذب مشتریان جدید و برندینگ نیاز به تبلیغات موثر دارد. زمانی شما به موفقیت و سوددهی می رسید که شناخته شده باشید در نتیجه تبلیغات امری اجتناب ناپذیر برای هر کسب و کاری است.
برآورد هزینه تبلیغات برای محصولات و خدمات کاملا متفاوت است و زمانی مشخص می شود که اطلاعات کاملی از رقبا ، بازار هدف ، گزارش آنالیز محصولات یا خدمات در اختیار شرکت طراحی سایت گوگل باشد. نکته بعدی مقدار بودجه در نظر گرفته شده مشتری به همراه مبلغ پیشنهادی شرکت طراحی و توسعه گوگل در برآورد نهایی هزینه بسیار موثر است.
در دنیای تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ ۳۶۰ روش های زیادی برای دیده شدن و افزایش فروش وجود دارد که همگی منوط به آنالیز های دقیق کارشناسان شرکت طراحی سایت گوگل از نوع کسب و کار و محصولات یا خدمات ارائه شده است. بعد از بررسی گزارش نهایی از سمت کارشناسان شرکت روش های موثر و دقیق انتخاب شده و به مشتری ارائه می شود.
در ابتدا شما نیاز به یک شرکت معتبر و حرفه ای تبلیغات دارید که با متخصصان آنها مشاوره کنید تا بتوانید قدم های اولیه کسب و کارتان را محکم و درست بردارید. برای مشاوره رایگان در زمینه خدمات کسب و کارها با شماره ۰۲۱۲۸۴۲۹۷۹۷ تماس بگیرید.
تبلیغات
خدمات تبلیغات شرکت طراحی سایت گوگل ، منحصر بفرد و VIP
خدمات تبلیغات گوگل به وسعت جهانی ! برای هر کسب و کاری ، هر ایده ای و هر استارت اپی ما آماده خدمت رسانی هستیم. با ما خلاقیت بی حد و مرز را تجربه کنید ، امکانات نامحدود و پشتیبانی ۷/۲۴ هدیه تیم طراحی سایت گوگل به شماست. ما نیاز شما را می دانیم و آن را بر طرف می کنیم ، دیگر نیازی به همکاری به شرکت های متعدد ندارید چرا که خدمات طراحی سایت گوگل به وسعت جهانی تمام نیازهای شما را در بر می گیرد.